Приемната на омбудсмана ще бъде в сградата на Столична община. Задачата му е да предлага съвети на граждани, които считат, че са третирани несправедливо от институциите.
Гражданският защитник съдейства и за диалога между гражданското общество и властите.

Проектът е по инициатива на Столична община и Центъра  за социални практики и е подкрепен от фондация "Отворено общество".

От утре столичани ще могат да се оплакват от администрацията. За техните права ще се грижи омбудсман или така наречения обществен посредник.

 Антоанета Цонева ще търси и защитава правата на столичани. Тя е общественият посредник или омбудсманът, който ще следи за нарушени процедури.

"В България като цяло административната реформа закъсня. Има много висящи производства, много неизяснени правни казуси. Освен това, като цяло, нивото на зачитане интересите на гражданите не е достатъчно високо", каза Антоанета Цонева.

Омбудсмани има в повечето европейски държави. У нас по такива проекти работят в Шумен, Плевен, Севлиево, Копривщица и Велико Търново.

Общественият посредник трябва да бъде независим. Фондация "Отворено общество" ще финансира омбудсмана и екипът му в продължение на 2 години. До тогава Парламента трябва да приеме Закона за обществения посредник, очакват от фондацията. В Европа парламента плаща на омбудсманите, а те се отчитат пред него.

 "Ние ще бъдем посредници между гражданите от една страна и администрацията от друга, определено ключовото изискване е доверие", допълва  Цонева. 

Омбудсманът не може да осъжда, а само да дава препоръки.

Антоанета Цонева и екипът й отварят вратите на своята приемна на улица "11 Август" 4,  до общината.

Омбудсманът ще помага на гражданите безплатно.