Китай стана домакин на автосалона въпреки опасенията, че се забелязва спад в продажбите на коли в страната.

На автосалона в Пекин е представена широка гама от коли - от луксозните марки "Ламборгини", "Бентли" и "Ролс-Ройс" до по-практичните и по-евтини модели на "Тойота" и "Дженерал мотърс". Специалистите преценяват, че въпреки резкия спад в продажбите, регистриран в началото на годината, огромният китайски пазар все още има значителен потенциал за световните марки автомобили.

"Не предвиждам голям спад на китайския пазар. Но конкуренцията бързо се увеличава и ценовата война е факт. Появяват се много нови модели и марки. Това означава, че ситуацията в автомобилната индустрия, и при нас, като водещ производител, не е като миналата година."

"Дженерал мотърс" планира да удвои обема на производството си в Китай до 2007 година и почти да се изравни с основния си конкурент "Фолксваген", който в края на миналата година държеше една трета от китайския пазар за автомобили.