
При най-натоварен трафик в българското небе летят едновременно 140-150 самолета. При тестовете системата е контролирала полетите на още 200 самолета, като всеки потенциален конфликт между тях е откриван 25 минути по-рано.
Новата система обработва траекториите на самолетите още преди да са навлезли в нашата територия за управление, в нашата зона за отговорност.
Сега сигналите за конфликт идват минута преди правилата за безопасност във въздуха да бъдат нарушени. След включване в европейската мрежа за радиолокационно обслужване, от България ще бъдат наблюдавани до крайната им точка самолетите, които излитат от всички европейски летища.
Системата отговаря на изискванията на Евроконтрол и ще осигури необходимия капацитет и изискваното ниво на безопасност за посрещане на прогнозираното увеличение на трафика в периода до 2015 година.
До въвеждане на новата система, в сянка за около месец ще работи и старата.
Така, при опасност, и двете ще разполагат с информация, нужна за неутрализиране на риска, уверяват от "Ръководство Въздушно движение".