Данните, доказващи това, бяха обявени от изпълнителния директор на „ТВ план ТМ8" Мила Николова.
В целия свят интересът към тв предаванията се засилва и българите не правят изключение. Средно у нас на ден телевизия се гледа по 212 мин., като за европееца този показател на гледаемост е 215 мин. Покрай бума на игрите и тв състезанията обаче малко хора са забелязали интереса на публиката към сутрешните тв блокове. Оказва се обаче, че в периода от 2001-2003 г. зрителите, които следят ранните предавания, са се увеличили с 1/3 - от 7 на 9%. Тенденцията безспорно се дължи на конкуренцията между каналите след появата на първата частна национална телевизия.
Данните от пийпълметрията показват, че интересът на аудиторията към тв предаванията започва след 7 ч. сутринта. Дотогава програмите следят под 5 на сто от зрителите, а аудиторията в по-голямата си част предпочита да слуша радио. В 7,30 ч. обаче рейтингът на тв каналите се покачва до 7%. Безспорен лидер в това отношение е Би Ти Ви. Между 8 ч. и 9-9,15 ч. рейтингът на „Тази сутрин" достига близо 8%, което е твърде добър показател за сутрешно предаване. Доскоро голяма заслуга за високата гледаемост имаше съвместната продукция на частната телевизия и радио „Свободна Европа" - „Блиц". И след свалянето на рубриката на Георги Коритаров, обаче продуцентите запазиха формулата на сутрешното предаване, с което съхраниха и интереса на онази част от аудиторията, която се интересува не само от сервизна информация, но търси и коментари и анализи на събитията. Парадоксалното е, че макар и най-дълго на екран, сутрешният блок на Канал 1 „Денят започва" трудно минава границата от 4%. След няколко промени в концепцията, непрекъсната смяна на шефове, водещи и декори екипът на държавната медия все не успява да намери успешната формула за тази продукция.
Безспорно голямо поражение върху интереса към Нова телевизия беше свалянето от екран на Милен Цветков преди местните избори през 2003 г. Специалистите коментират, че втората частна национална телевизия трудно ще върне предишните позиции на „Здравей, България".
Би Ти Ви е най-гледана и в по-късните утринни часове, когато по време на „Искрено и лично" рейтингът й достига 8%. Почти по същото време гледаемостта на „На кафе" с Гала по НТВ е около 2%, но причина за слабия интерес е все още непълният обхват на медията в цялата страна. Интересът към Канал 1 нараства само за 1 час с 1 процент по време на сутрешното повторение на „Дързост и красота", което се излъчва от 9,30 ч. всеки ден.