Греди Асса рисува Куба в 27 платна, които ще представи довечера в галерия "Райко Алексиев".
Експозицията, освен 27-те платна голям формат, включва и около 70 рисунки, обединени под името "Йемая" - богиня-майка от синкретична религия. Творбите са изцяло вдъхновени от двуседмичен престой на художника в Куба.
Впечатлен от живописната природа, плажовете и начина на живот, художникът, по думите му, "скицира видяното". След завръщането в България черпи идеи от записки и създава платната, като върху акварелна основа залива многопластово. "По този начин се постига прозрачността на картините", каза Асса.
В тях според него могат да се видят не само "чистите впечатления", но и "вътрешните преживявания" на автора. Една част от творбите са превъплъщения на хора, а другите нямат много общо с реалността, но пак са вдъхновени от нея.
Греди Асса рисува културата, но в неговите представи тя е "заспала", тъй като има и по-забавни неща. По отношение на действителността в Куба - тя, по думите му, представлява стена с тапети, сваляни и слагани. "Реалността е над измислиците и в този смисъл живият живот рано или късно "отива" в пишещата машина", смята авторът.
За него раят е на земята, тъй като сам не може да се насити на видяното и продължава да го твори, да решава задачи и никога да не копира. "Истинският творец може от паяжината да направи космос, и от космоса - паяжина", добави Асса, за когото изкуството е безценно. Най-вдъхновяващ за него град е Ню Йорк, а в България - неговият роден Плевен.
Експозицията, освен 27-те платна голям формат, включва и около 70 рисунки, обединени под името "Йемая" - богиня-майка от синкретична религия. Творбите са изцяло вдъхновени от двуседмичен престой на художника в Куба.
Впечатлен от живописната природа, плажовете и начина на живот, художникът, по думите му, "скицира видяното". След завръщането в България черпи идеи от записки и създава платната, като върху акварелна основа залива многопластово. "По този начин се постига прозрачността на картините", каза Асса.
В тях според него могат да се видят не само "чистите впечатления", но и "вътрешните преживявания" на автора. Една част от творбите са превъплъщения на хора, а другите нямат много общо с реалността, но пак са вдъхновени от нея.
Греди Асса рисува културата, но в неговите представи тя е "заспала", тъй като има и по-забавни неща. По отношение на действителността в Куба - тя, по думите му, представлява стена с тапети, сваляни и слагани. "Реалността е над измислиците и в този смисъл живият живот рано или късно "отива" в пишещата машина", смята авторът.
За него раят е на земята, тъй като сам не може да се насити на видяното и продължава да го твори, да решава задачи и никога да не копира. "Истинският творец може от паяжината да направи космос, и от космоса - паяжина", добави Асса, за когото изкуството е безценно. Най-вдъхновяващ за него град е Ню Йорк, а в България - неговият роден Плевен.