
Новите клипове бяха представени от еврокомисаря по здравеопазването Дейвид Бърн. Той изрази надежда, че кампанията ще насърчи европейските младежи да намерят сили да кажат "не" на цигарите. Бърн цитира социологическите проучвания, според които 80% от пушачите запалват първата си цигара на възраст между 12 и 18 години. В кампанията под мотото "Не се притеснявай да кажеш "Не!" участват 15 поп-певци и групи. Клиповете ще бъдат излъчвани по Ем Ти Ви - Юръп, по националните теливизионни мрежи, както и в 5 000 кина преди прожекциите на новия хит "Хари Потър и стаята на тайните", който излиза на голям екран по-късно този месец.
Бърн посочи още, че началото на тази кампания съвпада с обсъжданията в Европейския съюз на нов закон, който да забрани всички реклами на цигари по радиото, телевизията, в печатните издания и в Интернет. Тя е част от по-мащабен план за изостряне на общественото внимание към този проблем. Той ще бъде проведен в рамките на три години и ще струва 18 милиона евро. През пролетта Евросъюзът осъществи първата си кампания против тютюнопушенето, в която се включиха най-известните звезди от европейския футбол.