Ако вие или вашето семейство сте потърсили спешна помощ, всичко за вас, вашата диагноза и лечение ще се събира в един отдел в Министерството на здравеопазването.
"Сега, когато се случи някакво произшествие, съответният лекар в спешното трябва да се обади на три места и те започват да си звънят един на друг. Сега центърът ще бъде един”, обясни д-р Ивелина Георгиева.
На спешните телефони на министерството гражданите могат да подадат сигнал за нередности или да се оплачат, ако не са доволни от здравната помощ.
"Ние ще планираме, контролираме, организираме и подкрепяме всички структури, които оказват спешна медицинска помощ. това включва и джипитата, които са до пациента докато дойде спешната помощ”, допълни д-р Георгиева.
В Министерството на здравеопазването се разработва единен стандарт за спешната помощ, който ще се прилага на територията на цялата страна, така че, независимо от структурната реформа на болниците, всеки гражданин да има възможност да ползва здравна помощ.