Това съобщи директорът на проекта за България Инго Берман.

Министърът на отбраната Николай Свинаров предложи на Европейския консорциум да преговаря за модернизацията с руската компания "МиГ". Тя победи в търга и ще ремонтира самолетите, но не може да ги оборудва по натовски стандарти.

""И Ей Ди ЕС" никога, никога няма да бъде подизпълнител на "Ер Се КА МиГ" за модернизацията", каза г-н Берман.

На въпроса каква е причината за това - финансова или заради лицензите, той отговори: "Ние сме лицензирани за всяка дейност, която извършваме. Ние сме най-голямата компания и сме лицензирани от руснаците за ремонта и модернизацията на "МиГ 29". Дори "Ер Се Ка" да не иска да ни лицензира, ние вече сме доказали, че можем да модернизираме."

Европейският авиоконсорциум беше сочен за фаворит в надпреварата за ремонт и модернизация на българските изтребители. Той притежава повече от половината акции на руско-германският консорциум "Мапс", който успешно модернизира германските "МиГ 29".

Директор на проекта за модернизация на "МиГ 29" в "И Ей Ди Ес" допълни, че заради молбата на българското правителство, "И Ей Ди Ес" се е решила на "по-широко участие" - с европейския консорциум, а не с руско-германският консорциум "Мапс", защото "така или иначе европейският консорциум е основният собственик на "Мапс"".

Представители на Европейския авиоконсорциум пристигат у нас в понеделник. Тогава започват преговорите между военното министерство и руснаците от "МиГ".