Според следователите, командните уреди в пилотската кабина са отказали и самолетът е бил неуправляем. Записът на данните за полета показвал неестествено движение, каквото би се получило при попадане в две последователни турбулентни вълни.

Японски самолет е излетял от същата писта само 1 минута и 45 секунди преди "Еърбъс"-а.                                                             В пилотската кабина е засечен шум от тракане, секунди преди машината да загуби контрол. В същото време анализът на радара показва, че японският самолет е създал турбуленция, която не е позволила на "Еърбъс"-а да набере необходимата височина и заради това е паднал.
Смята се също, че турбуленция е откъснала опашката на машината, която е паднала на около километър от мястото, където се разби и самият самолет.

Американската националната комисия по безопасност на транспорта също смяташе, че причината за катастрофата е турбулентност, а не терористичен акт.

При инцидента загинаха всички 260 души на борда и петима на земята.