
"Този проблем е финансов и социален, но ако исканията ни не бъдат чути, чакаме разрешение от Столична община за протест", заяви Йордан Йорданов.
Да бъде отложено влизането в сила на правителственото решение за по-висок ДДС при вноса на стари коли. Срещу това свое искане Асоциацията на вносителите на употребявани автомобили и резервни части предлага конкретни идеи за обновяване на автопарка у нас и за спазване на екологичните стандарти на Европейския съюз.
От 2005-а да се внасят само колите, произведени след 91-ва, а от 2007-а - произведените след 93-та година, предлагат фирмите- вносителки.
"Леките автомобили да бъдат признати за разход на фирмите, а не както досега - само тежкотоварните и товаропътническите", посочи инж. Йордан Йорданов, секретар на Асоциацията.
Вносът на коли над 14 години да бъде забранен още през тази година, за да се осъвремени трайно автопаркът, предлагат още от там.
Търговците прогнозират, че по-високи цени ще доведат и до друг вид търсене - на хора с физически увреждания, ползващи облекчения при внос на малолитражни коли.
Сега човек с двигателно увреждане, инвалидизиран 91%, може да вкара кола с обем на двигателя 1 800 кубически сантиметра и мощност 100 конски сили без да плаща мита и държавни такси.
"Не може, когато правим промяна в едно постановление, с което вдигаме митническата облагаема стойност, облекчението, което е дадено за инвалидите, да остане същото", заяви д-р Даниела Данчева.
За преразглеждане на правителственото решение настояват и от Асоциацията на вносителите на автомобили. Те вече са получили разрешение за протест пред парламента в сряда.