Оборотът на българския рекламен пазар за 2003-та година е около 88 милиона евро. Половината от парите са за телевизионни реклами. Данните бяха оповестени на осмия национален форум на рекламата.

Според допитване на "Маркет тест", проведено с десет хиляди души, Би Ти Ви е любимият телевизионен канал на близо 77 на сто от населението в градовете.

Оборотът от телевизионни реклами в България през 2003-та година е 44 милиона евро, обобщи на форума председателят на Асоциацията на рекламните агенции Красимир Гергов. Вестниците са събрали от реклами 36 милиона евро, а радиата - около два и половина милиона евро.

"В момента най-перспективен е финансовият сектор, финансовият бизнес и застрахователните услуги. Те ще повишат пазара през 2004-та година и очаквам ръст на рекламния пазар с 12%", посочи Гергов.

Според бранша регулацията на телевизионните реклами е много по-тежка, отколкото в страните от Европейския съюз.

"Считам, че тази рестриктивна регулация не е от полза както за зрителите, така и за рекламодателите и рекламния пазар, а също и за телевизиите като цяло. И ако СЕМ - като национален регулатор, има някакви мотиви за по-рестриктивна политика, то досега нямама представа на какво те се основават", заяви Жанет Захариева, главен юрист на bTV.

Социологическите и пийпълметричните анализи потвръждават, че Би Ти Ви остава лидер на националния телевизионен пазар.

"Бяха анкетирани 1 300 души и всички те потвърдиха, че най-високо оценяват новините на Би Ти Ви - 71% от зрителите. Те най-високо оценяват критерия "Обективност", "Компетентност на водещия" и по степен на доверие, което имат в новините", обясни Вики Политова, директор "Продажби" в bTV.

Всеки втори българин започва деня си със сутрешния блок на Би Ти Ви "Тази сутрин".