Ако надградената палуба на кораба не е била пълна с твърде много хора, разпределени неправилно, вероятно екскурзията до Охрид на българската група нямаше да завърши фатално. А виновни за трагедията, според македонската прокуратура, са капитанът на кораба Сотир и техническият експерт, подписал, че „Илинден” е технически изправен и безопасен.
На следващото заседание прокуратурата ще поиска обвиняемите да бъдат осъдени за непредумишлено убийство на 15 души. Максималното наказание е 15 години затвор.
По предварителна информация капитанът Сотир няма да лежи в затвора заради чистото си съдебно минало, но ще бъде лишен от права да кара корабче завинаги.
Няма документ, който да доказва, че той е имал забрана да вози хора на палубата и че тя е била опасна, както се оказва след трагедията. По-голямата вина ще бъде прехвърлена на техническото лице Бранко Баич.
Вероятно два месеца след произнасяне на присъдата на първа инстанция представителите на жертвите ще заведат искове за финансови обезщетения. Очаква се това да стане през есента.