Равносметката: 18 двойки - кандидати да станат президент и вицепрезидент, 25 са кандидатите за кмет на столицата.
Според законовите разпоредби кампанията се води на български език. Кандидатите, партиите, коалициите и инициативните комитети могат да изготвят и разпространяват плакати, реклами, обръщения и други агитационни материали. На всеки агитационен материал задължително трябва да бъде отбелязано от чие име се издава.
Всеки агитационен материал задължително трябва да съдържа информация, че купуването и продаването на гласове е престъпление, като въпросната информация трябва да заема не по-малко от 10 на сто от лицевата площ на агитационния материал и да е разположена в обособено поле. В аудио- и аудио-визуалните материали тази информация също трябва да се съдържа като недвусмислено и разбираемо послание.
Какво още трябва да знаем за правилата на предизборната кампания? Отговорите от говорителя на Централната избирателна комисия Бисер Троянов.
-Кампанията започна с масово пазаруване на гласове. На кого да се оплачем, ако станем жертва на изборни търговци?
Ако станете жертва на търговци на гласове, трябва да подадете сигнал до органите на МВР, тъй като търговията на гласове е престъпление.
-Партиите, които пазаруват, само те ли подлежат на наказание? Или и този, който си продава гласа?
Под наказание подлежат хората, които преднамерено търсят купувачи на гласовете си, както и организаторите на изборна търговия.
-Камери в избирателните секции - вече има такъв прецедент в Кюстендил. Нарушение ли е това?
Това едновременно е прецедент и в притеснително, защото поставя избирателите в страх да не се разкрие тайната на вота им. За момента ЦИК не е сезирана, но би се намесила, ако се обърнат към нея за съдействие.