Мобилни камери в цивилни коли дебнат от днес по пътищата за нарушители. Заради очаквания засилен трафик от КАТ са увеличили патрулите по трасетата от и за морето.

Колко камери ще дебнат шофьорите?

Стационарните камери на КАТ са 15, но мобилните са повече от 60. Голяма част от тях излизат от днес по пътищата за морето. От Пътна полиция казаха, че за да няма задръствания и предпоставки за катастрофи, на пътя ще бъдат спирани само най-грубите и опасни нарушители. Другите ще бъдат заснети и ще получат фиш с глоба като се приберат от почивка.

Особено внимание ще се обръща на отсечките с висока концентрация на катастрофи, които по последно преброяване са повече от 170.  Една от тях е по пътя София-Своге. Разстоянието между двата града е 30 километра. Но докато стигнете до крайната си точка косите ви могат да настръхват. От дупките, от опасните завои и несъобразяващи се с пътя шофьори. Заедно с пилота Пламен Камбуров екип на

bTV тества една от най-опасните отсечки в България

Едно трасе с много завои, трябва много да се внимава, намаляваме преди завоя - колко сме сигурни, че ще можем да вземем завоя. В завоя не трябва да има никакви резки движения, казва Камбуров. Там лесно можем да се окажем извън пътя.

"А когато попаднем в критична ситуация, трябва да се разчита на състоянието на автомобила и на рефлексите на всеки шофьор. Но не всеки е добър като автомобилен състезател. Затова скоростта трябва да бъде съобразена с опита на водача", казва пилотът.

Всяка година има смъртни случаи в дефилето

„Най-честите причини за катастрофи рискови изпреварвания. Ние ги съветваме да не нарушават ограничението на скоростта и дори да се ограничават като не надвишават 60 км/ч, въпреки че има участъци, които позволяват да се кара с по-висока скорост”, съветва Ангел Пешев, Охранителна полиция.

За миналата година в опасните отсечки са станали 1202 катастрофи

35 души са били убити, а ранените са 138. „Това, което може да се направи като краткосрочна мярка, е някои от участъците са обезопасени с пътни знаци и мантинели. Иначе в дългосрочен план е необходима подмяна на пътната инфраструктура”, каза Антон Антонов, Пътна полиция.

От общината и пътната агенция вече са обещали ремонт на отсечката София - Своге. А истинският състезател дава съвет на тези, които се мислят за състезатели.

Пътищата не са място за състезание

Едно от най-опасните отсечки е по международният път Е 79 е в района на Кресна. Там има много опасни завои. Опасности дебнат шофьорите и по пътищата свързващи Кюстендил с близките села.

В частта на автомагистрала „Тракия” край Пазарджик  често има катастрофи. Кръстовището "Петолъчката" край Сливен - това място е  в челна позиция за миналата година по брой катастрофи с ранени и загинали. Край Елхово също е едно от най-смъртоносните места.

На пътя Бургас-Варна също често стават катастрофи. Около Търговище има няколко разклона, на които шофьорите, излизащи от черни пътища, имат право на ляв завой, за да се качат на първокласния път. Видимост обаче няма и инцидентите са налице. Отсечката между Шумен и квартал „Мечка” също много често взима жертви.

Област Велико Търново води класацията за лоши пътища

сочи анализът на КАТ. Въпреки ремонтите след поредица от зверски катастрофи, пътят Русе - Бяла продължава да бъде с много висока концентрация на транспортни произшествия.

Единственият съвет към шофьорите е да се съобразяват със състоянието на пътищата и знаците и да карат с разумна скорост.