"При това състояние се намаляват познавателните способности на човека, в смисъл способността да възприема и да анализира ситуацията от една страна, а от друга се намалява способността да реагира бързо, т. е. чисто реакцията се забавя. Наистина е препоръчително на определено време час - час и половина да речем, да се прави десетина-петнайсет минути почивка”, каза д-р Георги Ангов.
Възниква въпросът кой следи за това дали допустимото натоварване съвпада с реалното положение на шофьорите. От Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" обясниха, че те отговарят за превозните средства над 3 тона и половина и жълтите таксита.
"Времето за управление на водачите, извършващи обществен превоз на товари и пътници, е 4 часа и половина, на всеки четири часа и половина те трябва да правят 45 минути почивка. Разпоредено е от началото на годината проверките да са на 24-часов режим. Със средствата и човешкия фактор, с който разполагаме, се опитваме максимално да обхванем този 24-часов режим”, обясни Атанас Тодоров.
От началото на годината са установени над 800 нарушения на шофьори, неспазили времето за почивка. Проверките се осъществяват чрез тахографи. Те се монтират в превозното средство и отчитат времето на шофиране и почивка. При такситата всичко се записва в пътната книжка. В леките автомобили и превозите под 3.5 тона подобни средства за отчитане няма. Там отговорността остава изцяло за шофьорите.