От началото на годината са установени над 800 нарушения на шофьори, неспазили времето за почивка. Заспиването на шофьорите не рядко се оказва причина за пътно произшествие. Според здравните специалисти стресът, недоспиването, недостатъчната почивка и особено горещините водят до умора при шофьорите.

"При това състояние се намаляват познавателните способности на човека, в смисъл способността да възприема и да анализира ситуацията от една страна, а от друга се намалява способността да реагира бързо, т. е. чисто реакцията се забавя. Наистина е препоръчително на определено време час - час и половина да речем, да се прави десетина-петнайсет минути почивка”, каза д-р Георги Ангов.

Възниква въпросът кой следи за това дали допустимото натоварване съвпада с реалното положение на шофьорите. От Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" обясниха, че те отговарят за превозните средства над 3 тона и половина и жълтите таксита.

"Времето за управление на водачите, извършващи обществен превоз на товари и пътници, е 4 часа и половина, на всеки четири часа и половина те трябва да правят 45 минути почивка. Разпоредено е от началото на годината проверките да са на 24-часов режим. Със средствата и  човешкия фактор, с който разполагаме, се опитваме максимално да обхванем този 24-часов режим”, обясни Атанас Тодоров.

От началото на годината са установени над 800 нарушения на шофьори, неспазили времето за почивка. Проверките се осъществяват чрез тахографи. Те се монтират в превозното средство и отчитат времето на шофиране и почивка. При такситата всичко се записва в пътната книжка. В леките автомобили и превозите под 3.5 тона подобни средства за отчитане няма. Там отговорността остава изцяло за шофьорите.