Последна възможност за преговори преди железопътната стачка в четвъртък. Синдикатите прекараха няколко часа в парламента, получиха предупреждение, че протестът е незаконен и че всеки протестиращ може да бъде уволнен.

Въпреки това, промяна няма - поне засега стачката е на 2 дни разстояние.

След 3 часа преговори между управляващи и синдикати в парламента, решението се отлага за сряда, когато в преговорите влиза и премиерът.

Ако и тогава компромис не се намери, над 7000 железничари спират работа в четвъртък. 30 000 пътници пък остават без превоз. Всеки ден стачка ще носи на БДЖ по 600 000 лева загуби. От ръководството на компанията признаха, че всеки стачник ще бъде записван с цел наказания в бъдеще.

От общо 13 000 железничари, малко над 7 000 са се подписали, че ще протестират. В Бургас например, всеки ден между 8 и 16 часа няма да се движат 14 влака.

„Ако не ги подкрепим, всички ще си отидем. Няма да остане никой", заяви Янка Иванова, вагоноописвач.

„Звънят ми от гарите, че се пита кой ще стачкува и се разпорежда на началниците да бъдат подменени работниците. Това ако не е натиск", коментира Иван Стоянов от КНСБ-Бургас.

Ръководството на БДЖ признава, че събира списък с имената на хората, които ще стачкуват.

Целта - ако съдът реши, че стачката е незаконна, всеки поименно да понесе дисциплинарно наказание, в това число и уволнение. Този списък обаче, няма да влияе върху съкращенията.

„Тези 2 000 човека, на които сме предложили да напуснат срещу 6 заплати вече са ясни, ние няма да наказваме някой затова, че е стачкувал и да го вкараме в този списък", заяви Владимир Владимиров, председател на Борда на директорите на БДЖ.

Всеки ден около 80 000 души пътуват с влак. За извозването на тези хора по време на стачката ще са необходими около 540 автобуса. От БДЖ са категорични, че няма как да ги осигурят. Всеки пътник ще бъде предупреждаван, че е възможно да не стигне до крайната точка. Ще се връща обратно цялата сума на закупения билет.

От БДЖ признаха че от 10 декември закриват 138 жп линии в цялата страна.

Кметове се оплакаха, че нямат време да обявят обществени поръчки за алтернативни автобусни линии.

„За три седмици не можем да подготвим линиите, не можем да съгласуваме и линиите на областно ниво, и с министерството", оплака се Хасан Азис, кмет на Кърджали.

Списък с всички закрити линии вече е публикуван на интернет страницата на БДЖ. Загубите на компанията за тази година са за 30 милиона лева.

Относно големия камък на раздора - пенсионната реформа, на срещата в парламента стана ясно, че може да се търси компромис и вместо с година веднага, пенсионната възраст да се увеличи с 3 или 4 месеца от 2012-та. Това обаче ще се обсъжда на срещата в сряда при премиера.