Откакто се появиха Facebook и Twitter, милиони хора по света буквално живеят в тях. Сред най-активните потребители на социалните мрежи са знаменитостите, които започнаха да експлоатират профилите си като официални средства за масова информация и споделят новините около личния и професионалния си живот първо там.
Редица звезди обаче ще изоставят социалните мрежи за неопределен период от време в името на благородна кауза. Лейди Гага и Джъстин Тимбърлейк са сред звездите, които се включиха в кампанията "Жертване на дигиталния живот" в полза на благотворителната фондация на Алиша Кийс "Да поддържаме дете живо", съобщи Асошиейтед прес.
Колко време ще отсъстват звездите от социалните мрежи зависи от даренията на хората. Колкото по-бързо се съберат набелязаните 1 млн. долара, толкова по-скоро знаменитостите ще преустановят виртуалния си живот. Феновете ще могат да "откупят" своите идоли, като правят дарения с sms-и и система с баркодове.
Звездите ще напуснат Facebook и Twitter за Световния ден за борба със СПИН, който е в сряда. Te заснеха специални видеоклипове за последните си “туитове” и ще се появят в реклами, показващи ги как лежат в ковчези. Те символизират това, което кампанията нарича дигиталната им смърт.
В кампанията участват също Дженифър Хъдсън, Райън Сийкрест, Ким и Клоуи Кардашиан, Илайджа Ууд, Серина Уилямс, както и съпругът на Алиша Кийс – Swizz Beatz.
"Толкова е важно да Ви шокираме толкова, че да Ви събудим - каза Кийс. - Не е вярно, че хората не се интересуват или че не искат да направят нещо. Всъщност те не са мислили за това".
Кампания представя болестта в перспектива. "Това е пряк и емоционален, както и малко саркастичен начин, да накараме хората да обърнат внимание" - добави Кийс.
Фондацията на Алиша Кийс започна работа през 2003 г. Тя подкрепя семейства, засегнати от ХИВ и СПИН в Африка и Индия.

Лейди Гага Снимка: БГНЕС