Немската компания за производство на спортни стоки Аdidas представи първите си "боси" маратонки, които имитират усещането при ходене бос, като същевременно осигуряват защита, сцепление и трайност на обувката, предаде Асошиейтед прес.

Маратонката  с „пет пръста” adiPure Trainer, която е съчетание между "ръкавица" за крака и обикновена обувка, ще бъде пусната на пазара в САЩ през ноември за 90 долара.

"Босата" обувка е част от стратегията на Аdidas за засилване присъствието си на американския пазар, където доминира нейният конкурент Nike. Аdidas се присъединява към производителите на спортни стоки, които се опитват да навлязат на малкия, но бързо растящ пазар на запалени бегачи и посетители на фитнеси, които вярват безгранично в обувките, направени с колкото се може по-малко материал, отделящ стъпалото от земята.

"Босите" обувки представляват малък дял от американския сектор за спортни обувки, който е на стойност 22 млрд. долара, но е една от най-бързо разрастващите се категории. През изминалата година продажбите на сектора са нараснали повече от два пъти, достигайки до около 750 млн., според SportOneSource.