Ралица е на 36 години и работи като уеб дизайнер. За нея компютърът е основно средство за препитание, затова е и толкова зависима от това да има постоянен и качествен ток.
И макар редовно да плаща сметките си за електроенергия, преди няколко дни токов удар поврежда компютърът й. За втори път.
"Аз вече очаквах, че вече едва ли не всички уреди ще изгърмят, защото първо половин час нямаше ток, после нещо като токов удар ли имаше - припука само, дойде ток и се чу само пухтене във всички уреди и аз викам - край сега всичко ще изгърми, след около 15 минути за около 30 секунди дойде токът, компютърът тръгна, като развален трактор почна да бръмчи. Аз викам вече край и на четвъртото включване и изключване, вече не помня колко зареди на черен екран с бели букви”, разказа Ралица.
Този път Ралица тя е разминала само с повреда в софтуера на компютъра, но преди няколко месеца се е наложило да си купи нов. Според нея токът в района спира твърде често, поне два пъти в седмицата за неопределено време.
"Когато времето е хубаво, токът спира, когато има пролетна буря - токът спира, когато има зимна буря - токът спира, когато птичките пеят - токът спира и въобще, в общи линии, по всяко време токът спира, звучи малко смешно, само дето не е въобще смешно”, допълни Ралица.
Повреда в мрежата и прекъсвания на електрозахранването, за да се подобри качеството му - това са били причините токът в дома на Ралица да спира често, обясниха от ЧЕЗ.
Според нея обаче това не е така, затова този път тя е решила да сезира Държавната комисия за енергийно и водно регулиране.
"Не мога да си обясня какво може да наложи такива многократни спирания на тока. Разбирам, има авария - спират тока по някаква причина и го пускат, но такива 7-8-10-15 пъти в рамките на 1 час, както тук и многократно, значи и друг път е ставало това, тук не виждам обяснение за такова нещо.