Пореден ден напразни преговори за БДЖ, стачката продължава. Към днешна дата загубите са за 1,5 милиона лева, а компанията е в технически фалит.
От ръководстовто на БДЖ бяха категорични, че няма да отстъпят от реформите. Дори започнаха сами спирането на нови 136 влакови линии, които са губещи.
„Защото се увеличават загубите, стачкуват триста човека и хората не могат да напарвят връзка с влаковете ...ние сме на загуба и стачката трябва да спре спешно”, предупреди председателя на УС на дружеството Владимир Владимиров.
„БДЖ е в технически фалит, тъй като не може да си обслужва заемите. Ние затова се молим на кредиторите да не предявават такива искове”, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски.
Продължават и преговорите в Националната компания „Железопътна инфраструктура”, където стачкуват 73-ма души от 26 гари, които обаче са напълно достатъчни да блокират всички останали линии. Синдикатите там настояват съкращението на работници да става само с тяхно съгласие.
За БДЖ пък се обсъжда да бъде въведена бонусна система на заплащане от средата на следващата година.
13-ият ден от железопътната стачка се оказа фатален
Нервите на пътниците не издържаха. На гара Реброво недоволни пътници изпочупиха влак. Малко след 8 часа сутринта на гарата кондуктурите на влака Мездра-София обявяват, че започват ежедневната си ефективна стачка. Няколко стотин души, пътуващи за работа изпадат в паника, защото единственият алтернативен транспорт са маршрутките, които традиоционно в този часа са препълнени.
Някои от пътниците на влака споделят, че рискуват да загубят работата си заради стчаката. На други нервите не са издържали и започнали да вандалстват - изпочупени са стъклата във втория и третия вагон на композицията.
Персоналът на влака, заради който е провокирана агресията на пътниците, отказа да разкаже какво точно се е случило. Началникът на композицията изгледаше видимо шокиран.
След края на днешната стачка, влакът Мездра- София все пак потеглил. С осем часа закъснение, и не със стотици, а... само с един пътник с билет от 2,30 лева.
На гара Мездра пък стана късо съединение на електрически кабел,
което предизвика инцидент по обяд в един от коридорите към чакалнята.
Цялото помещение беше опушено, а пътниците - евакуирани. Оказа се, че поради липса на пари, парното е спряно и персоналът на гарата масово се отоплява с електрически уреди, което е довело до срив в захранването.