За 13 години по пътищата на България са загинали 15 500 души. Това е все едно един цял град като Трън да се обезлюди заради катастрофи. Как да си обясним феномена "да шофираш в България".

"Човек, когато иска да се покаже, а няма възможност като производител, като бизнесмен, като човек в някакво друго общество, на друго място да покаже на какво е способен, той когато седне в колата, смята, че точно там ще се покаже. Избиване на комплекси", коментира Маргарит Камбуров, любител шофьор с 35 години стаж зад волана.

Според статистиката на КАТ, най-много жертви стават заради превишена скорост. Тоест като избива комплекси с висока скорост и пиратско поведение на пътя, българинът всъщност се самоубива.

"Мисля, че основното, което би спомогнало за по-малко нарушения и катастрофи, това е едни изключително строги правила, закони, да не може човек да се откупува, да не може да прави нарушение, защото знае, че след това ще се оправи, защото има страшно много пари", смята Маргарит.

Той е вдигал и 150 км в час, но предпочита да кара максимум със 100-120. С годините си е изработил своя философия за оцеляване по българските пътища: "Значи като видиш, че около тебе някой се опитва нещо да прави, ти дай десен мигач, свали си главата, виновно, не показвай, че си по умен или по-силен от него, напротив, така го пускаш, и той се успокоява."

С тази рецепта Маргарит Карабуров кара 35 години без нито една отнета точка, нито един акт и нито една катастрофа.