Аварийните летища са създадени по времето на Варшавския договор с намерението да се ползват при евентуална война или в случай, че основните летища бъдат бомбардирани. Днес обаче военните са категорични, че летищата няма да се ползват.
На магистрала "Тракия” има два такива участъка, на които самолет никога не е кацал. Затова Пътната агенция започна да изгражда стоманени предпазни огради между двете платна.
"Има участък от 28 метра, който може да бъде демонтиран и през него да се пропускат автомобили при нужда от ремонтни дейност и за обръщане на посоката”, заяви атанас Ташков, директор на Областно пътно управление в Пловдив.
Фирмата изпълнител монтира по 150 метра мантинели на ден, до десетина се надяват първият такъв участък на "Тракия" да бъде напълно готов.