От Пловдивската прокуратура уточниха, че разследването не е приключено. Направено е ново удължаване до февруари догодина.
В момента се преценява дали всички събрани материали и направени експертизи дават възможност да се търси отговорност и от други лица, а не само от шофьора, който засега е единственият обвиняем.
"В хода на разследването е установено ,че автобусът не е бил технически изправен. Вероятно ще бъде повдигнато обвинение на собственика на автобуса, пуснал неизправната машина", заяви Гавраил Гавраилов, говорител Окръжна прокуратура - Пловдив.
Шест месеца след като автобусът-убиец погреба 9 души, собственикът на транспортната фирма Ениз Ченгел призна пред bTV, че возилата му са били втора употреба, но технически изправни. Ченгел е категоричен, че катастрофата не е причинена от повреда в автобуса.
"Смятам, че шофьорът е заспал, при което се удря в мантинелата и автобусът се преобръща. Не бих могъл изобщо да си помисля да пусна неизправен автобус при тази конкуренция, която има между фирмите. Ние се борим за всеки пътник", заяви Ениз Ченгел - собственик на "Ентуртранс".
Братът на последната загинала - Албена, която прекара 54 дни в кома, също обвинява за трагедията шофьора.
"Просто е заспал, на 30-ия километър след Пловдив", смята Яшар Узун.
Не на същото мнение е Иван, един от тежко пострадалите в катастрофата, който е пътувал зад двамата шофьори.
"Те бяха двама шофьори и се разбраха кой да кара. Ако единият беше казал, че не се чувства добре, сигурно и двамата щяха да са отпред или другият щеше да кара", разказа Иван Тишев - пострадал в катастрофата.
След няколко операции на ръката, Иван все още се възстановява от катастрофата. Заради рехабилитациите работи на половин ден. Не вярва, че делото скоро ще приключи и ще има осъден за трагедията.
Собственикът на транспортната фирма твърди, че след инцидента вече не превозва пътници. Механикът пък вече е напуснал страната.