За шест месеца ГЕРБ направи за автомагистрала "Марица" това, което останалите партии са направили за 31 години, каза при откриването на участък от магистралата министър-председателят Бойко Борисов. Той посочи, че за първи път се връчва официален документ за 31 километра от автомагистралата, като допълни, че до този момент в България няма магистрала със законни документи.

По думите на Бойко Борисов откритата по времето на предишното правителство малка отсечка от магистрала "Марица" /през 2007 година/ е "пи ар” акция, тъй като пътното платно е било без положен износващ слой на асфалта.

Следващата открита нова магистрала ще е "Люлин", а правителството предвижда да "реже лентата" на средно по около 60 км. готови магистрали на година, каза премиерът. Следващите два лота на магистралата са за 210 млн. евро, които ще се финансират по ОП "Транспорт".

Според Бойко Борисов хората трябва да благодарят на вицепремиера Дянков, защото във времето на криза са отделени 36 млн. лв. от държавния бюджет за довършване на открития днес участък.

На откриването на магистралния участък присъстваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и председателят на агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/ Божидар Йотов.

Общата дължина на трасето е 30,28 км и е на стойност 36 млн. лв. Трасето е с две платна за движение по 11 м, както и аварийна лента. Изграден е и мост над река Марица с дължина 392 м, както и четири малки моста, 17 селскостопански подлеза и пет пътни надлеза.

Доизграждането на магистрала "Марица" в участъка от км 5 до км 72 е включено в приоритетните проекти, финансирани от ОП "Транспорт". Очаква се към края на октомври да започне процедурата за обявяване на обществена поръчка за строителство. Подписването на договора с избраната фирма е предвидено за май 2011 г. Общата дължина на магистрала "Марица" е 117 км, като тя е основен маршрут за движение в посока Пловдив-ГКПП "Капитан Андреево". Магистралата е част от Европейски транспортен коридор 4 и от Трансевропейската автомагистрала "Север - Юг". През нея минава и пътния трафик за Гърция при пътен възел "Ново село".

Строежът на "Марица" започва през 1979 г., като до края на 1991 г. са пуснати в експлоатация участъци с обща дължина 19 км. От средата на 1992 г. до 2010 г. строителството на магистралата е изпълнявано по коригирани и променяни няколкократно графици. От 1992 г. по проекта са сключвани три договора - по един за всеки от трите участъка и 54 анекса. Общата стойност на изградените участъци за целия период е 132 млн. лв.