На 31 май в Музея на модерното изкуство в Ню Йорк (MoMA) завърши 700-часовият пърформанс на сръбската художничка Марина Абрамович, съобщи в. "Дейли телеграф". Той е най-дългият в историята на изкуствата. Състоя се в рамките на ретроспективната изложба на художничката.
От 14 до 31 май, шест дни в седмицата по 7 часа на ден Марина Абрамович застинала в една и съща поза седеше на стол в атриума на МоМА. На лицето на художничката бе наложен гъст слой бяла боя, а в облеклото си тя се придържаше към един от трите цвята - бяло, червено и синьо. Посетителите имаха възможност да седнат срещу Абрамович, докато тя мълчаливо ги гледаше.
В пърформанса на Марина Абрамович участваха около 1400 души, сред които звезди като Бьорк, Изабела Роселини, Лу Рийд и Мариса Томей. Някои от посетителите на експозицията останаха седнали срещу Абрамович в продължение на цял ден, други - само няколко минути.
Персоналната изложба в МоМА бе ретроспектива на творчеството на 63-годишната художничка Марина Абрамович, наричаща себе си "бабата на пърформанса". Включваше многобройни видеоматериали, инсталации, снимки, колажи. Това бе най-голямата изложба в историята на MоMА, посветена на един-единствен художник. По данни на музея тя е била посетена от около половин милион души.
От 14 до 31 май, шест дни в седмицата по 7 часа на ден Марина Абрамович застинала в една и съща поза седеше на стол в атриума на МоМА. На лицето на художничката бе наложен гъст слой бяла боя, а в облеклото си тя се придържаше към един от трите цвята - бяло, червено и синьо. Посетителите имаха възможност да седнат срещу Абрамович, докато тя мълчаливо ги гледаше.
В пърформанса на Марина Абрамович участваха около 1400 души, сред които звезди като Бьорк, Изабела Роселини, Лу Рийд и Мариса Томей. Някои от посетителите на експозицията останаха седнали срещу Абрамович в продължение на цял ден, други - само няколко минути.
Персоналната изложба в МоМА бе ретроспектива на творчеството на 63-годишната художничка Марина Абрамович, наричаща себе си "бабата на пърформанса". Включваше многобройни видеоматериали, инсталации, снимки, колажи. Това бе най-голямата изложба в историята на MоMА, посветена на един-единствен художник. По данни на музея тя е била посетена от около половин милион души.