Арест и обвинение в непредумишлено убийство за капитана на потъналия круизен кораб "Коста Конкордия". Основна версия за инцидента е човешка грешка. Спасителната операция в Средиземно море продължава. Неизвестна остава съдбата на 15 души. Днес от морето бяха извадени нови два трупа - с това броят на загиналите стана пет души.

Тази нощ бяха спасени двама души, граждани на Южна Корея

По-късно беше спасен още един човек. Те си спомнят за хаоса и ужаса на борда. Разказват, че са пълзели из залите на супер луксозния лайнер, за да стигнат до спасителните лодки. Други  са скочили от борда в студеното море.

„В една от лодките се качиха 200 души, тогава тя се преобърна и потъна, а хората започнаха панически да крещят", разказа Марк Плат.

Капитанът и неговите помощници пък били сред хората, които първи са напуснали плавателния съд, твърдят редица издания. Пред медиите обаче Франческо Скетино отрече обвиненията. „В такива отговорни моменти трябва да се действа бързо и да вземеш най-правилното решение. И смятам, че го направихме, защото повечето пътници са спасени”, каза Скетино. На борда на „Коста Конкордия” е имало 4200 души.

Смята се, че корабът се е отклонил от маршрута си с около 6 до 8 километра, а това е недопустимо за машина с тегло 114 500 тона. Отклонението е странно предвид факта, че корабът е изпълнявал един и същи курс по 52 пъти на година.

Мистерията около „Коста Конкордия” тепърва предстои да бъде разбулена. Истината за трагедията ще стане ясна след като бъде извадена черната кутия на лайнера. Съвременните кораби разполагат с уреди, подобни на тези на самолетите.

Нашите сънародници, пътували на кораба са добре

Жена, пътувала с кораба, която от 15 години живее в Италия, вече си е у дома. Шестима от българите от екипажа са наети от варненската фирма "Комак". Това са Росен Димитров, Детелин Добрев, който е от Бургас, Камен Пеев, Георги Стоев, Николай Вачев и първия механик Петър Петров. Всички те са живи и здрави, настанени са на остров Джилио и вече са се чули със семействата си.

Според управителя на варненската фирма Йордан Вачев част от тях ще се върнат в България, защото договорите им с италианската компания са изтекли. Другите ще бъдат пренасочени към други круизни кораби. Кога обаче нашите сънародници ще се приберат още не се знае.