До края на годината в София ще има изградени над 20 км велоалеи. Днес обаче повечето от обособените трасета за велосипедисти се състоят само от маркировка. Така на практика колоездачите трябва да си проправят път между пешеходци и автомобили.

Преди години Владимир е бил активен колоездач. Сега се придвижва с инвалидна количка. „С моето любимо колело просто бях излязъл на тренировка. Докато карах, не стигнах просто до местонахождението. Защото се видяхме отблизо с един бус на магистралата”, разказва той.

Велоалеята на бул. „Цар Борис” е отделена от останалото движение. Оказва се обаче, че дори тя не е безопасна. Тя се пресича с булеварда и ако велосипедистите не внимават, могат да бъдат ударени от преминаващите автомобили.

Дали за инцидентите с колоездачи са виновни невнимателните шофьори? Или отговорността носят институциите?

Според Владими, толерантни са само шофьорите, които са били на мястото на колоездачите.