От години нощно време булевард "България" става писта за гонки. Предимно млади хора използват правата и широка отсечка, за да изпробват мощните си автомобили и мотори. По булеварда няма камери, след 21:00 часа светофарите обикновено са на автоматичен режим, а полицейските постове са рядкост.
Нямаме камери по това трасе, защото тези, с които разполагаме, нямат възможност да запишат нарушителите през нощта, заяви пред bTV главен инспектор Иван Златанов, Пътна полиция. Взели сме мерки, с които да ограничим скоростта на бул. "България", като разположим патрули.
Същевременно инструкторите се обявиха "за" възможността младежи да сядат зад волана още на 16-годишна възраст. Според Националния автоинструкторски съюз това може да доведе до 40 % по-малко катастрофи с млади водачи. Инструкторите се позовават на опита на водещите европейски страни като Великобритания, Швеция, Дания и Полша.
"Не им се дава книжка, а се дообучават със своите родители. Тоест младежът изкарва задължителните часове, а след това две години кара 50-100 часа или 3000 километра в присъствието на бащата или майката. Всяко отиване на вилата, всяко отиване на морето", обясни Емил Харалампиев.
Според Харалампиев част от бранша е превърнал шофьорските курсове от обучение в бизнес и предлагат на кандидат-шофьорите евтина, но некачествена услуга. Идеята за книжка още на 16 години вече е записана в Национална стратегия за подобряване на безопасността по пътищата.
От столичната полиция се обявиха категорично против идеята, тъй като доста голяма част от катастрофите се извършват от млади шофьори.
Статистиката сочи, че 15 % от катастрофите са причинени от шофьори с опит до 3 години. Следващият рисков период е на 10-ата година от взимане на книжка.