Основната версия за разбиването на самолет, изпълняващ вътрешен полет от Москва за Петрозаводск, е пилотска грешка. В катастрофата загинаха 44 души, а осмина оцеляха.

Кацането на машината било затруднено от гъста мъгла. Заради слабата видимост пилотите насочват самолета на няколкостотин метра встрани от пистата. Диспечерът съобщава на екипажа да направи втори заход, но е прекалено късно.

Машината се забива в далекопровод и прекъсва осветлението на летището. Пилотът губи ориентация, удря се в дървета и самолетът се разбива на два километра от пистата.

Според следователите част от пътниците са паднали от самолета по време на самата катастрофа. Останките им могат да бъдат идентифицирани само с ДНК експертиза.

Сред загиналите са петима водещи инженери, ръководили конструкторското бюро на енергийния гигант "Росатом".

Диспечерът на летище „Бесовец” в Петрозаводск побърза да хвърли вината върху загиналите пилоти. По думите му атмосферните условия били изключително тежки, а за капак изгаснало и осветлението на пистата. Въпреки това, капитанът на полета решава да извърши кацането, без да захожда втори път.