Кацането на машината било затруднено от гъста мъгла. Заради слабата видимост пилотите насочват самолета на няколкостотин метра встрани от пистата. Диспечерът съобщава на екипажа да направи втори заход, но е прекалено късно.
Машината се забива в далекопровод и прекъсва осветлението на летището. Пилотът губи ориентация, удря се в дървета и самолетът се разбива на два километра от пистата.
Според следователите част от пътниците са паднали от самолета по време на самата катастрофа. Останките им могат да бъдат идентифицирани само с ДНК експертиза.
Сред загиналите са петима водещи инженери, ръководили конструкторското бюро на енергийния гигант "Росатом".
Диспечерът на летище „Бесовец” в Петрозаводск побърза да хвърли вината върху загиналите пилоти. По думите му атмосферните условия били изключително тежки, а за капак изгаснало и осветлението на пистата. Въпреки това, капитанът на полета решава да извърши кацането, без да захожда втори път.