"Шанел" представи в Париж небрежен шик, а "Живанши" - екстремна форма на висша мода с барокови дрехи, доближаващи се до изкуство, съобщи Асошиейтед прес.
Карл Лагерфелд каза, че е мислел за актрисата Блейк Лайвли, когато е създавал колекцията си висша мода пролет-лято 2011 (Вижте видео от ревюто).
В нея изтънчени жакети, избродирани на ръка с мъниста, се комбинират с прилепнали дънки и равни обувки. Моделите са младежки. Роклите и полите проблясват от мъниста.
"Така се обличат младите жени днес" - каза Лагерфелд пред журналисти след ревюто. - Вече не е като едно време и модата трябва да може да се променя и адаптира."
Колекцията е свежа и ориентирана към улицата, без да прави компромис със същността на висшата мода - уникалността и ръчната изработка на изготвяните по поръчка модели, които са витрина за майсторството на шивашкото ателие.
При "Живанши" ексклузивният свят на висшата мода се откъсна още повече от действителността с капсулована колекция от рокли от тюл, покрити изцяло с перли, пайети, мъниста, цветни листенца от шифон и щраусови пера.
Дизайнерът на "Живанши" Рикардо Тиши натрупва детайл върху детайл, заврънкулка върху заврънкулка, украса върху украса , за да създаде 10 почти сюрреалистични
барокови шедьовра.Тези дрехи са не толкова за носене, а са по-скоро произведения на изкуството за радост на окото. За изработката им са били необходими по 3000 до 4000 часа, а цените им са шестцифрени.
За втори пореден сезон модна къща "Живанши" показа колекцията си висша мода с двудневна презентация, а не с ревю. Според слуховете това е мярка за икономии, но според служителитеформатът цели журналистите и потенциалните клиенти да могат спокойно да разгледат дрехите, чиито детайли биха се загубили в суматохата на едно дефиле. Те изтъкнаха също, че колекцията е най-скъпата в историята на модната къща.