Инцидентът става при навлизането на влаковата композиция в гара Септември. Чул се трясък, влакът се олюлял и последните три от общо пет вагона излезли от релсите. С оглушителен трясък започнали да се къртят метални парчета от вагоните, някои от които се разхвърчали във въздуха.
"Третият вагон беше на една страна, а ние от последния вагон, какво да ви кажем - отдолу части от самия вагон, хей такива като каси", разказва пътничка от гарата в София.
Ниската скорост, с която се е движил влакът е попречила при инцидента да има жертви.
"Усетиха се хвърляне на камъни и леко олюляване и после влакът спря. Пътниците стресирани, по най-бързия начин свалени, в тоя момент съумяхме да ги поуспокоим да запазят самообладание, защото всички преживяхме голям стрес”, обясни Димитринка Сейкова.
Влакът е излязъл извън строя заради повреда в локомотива. При движението капакът на редуктора се е откъснал и се е влачил по релсите. Вагоните са минали през него, което е предизвикало дерайлирането им. Заради инцидента настъпва хаос. Пътниците бяха превозвани с автобуси до Септември. Близо един километър от железопътния път е силно повреден, разрушени са всички съоръжения.
"Погледнете го, снимайте го - линията е изкривена, няма как да мине влакът. Всичко това са много средства и време, за да се възстанови. Поне три дни ще ни трябват от момента, в който вдигнем композицията от мястото, за да пуснем пак път”, каза Милчо Ламбрев.
Пътниците няма да бъдат компенсирани заради стреса, който са преживели. Няколко часа след поредния влаков инцидент у нас, се появи информация, че изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов ще подаде оставка.
Пред Светослав Иванов Пенчо Попов потвърди, че е имал подобно намерение. Получило се е обаче недоразумение между информацията в медиите и пресцентъра на БДЖ. Изпаднала капак на редуктор е причинил днешния инцидент, потвърди той.