Проучване на Института за национални изследвания показва, че чужденците не знаят достатъчно за българските културно-исторически забележителности.

За културен отдих идват предимно български евреи от Израел или туристи, почивали и преди у нас. Половината от чужденците са впечатлени от нестинарския ритуал. От Института за национални изследвания твърдят, че ако държавата единствено съхранява и консервира паметниците, а парите отиват за национална реклама в световни телевизионни канали, приходите от културен туризъм ще са огромни.
"Ако тръгнат да се разпределят пак по проекти, проектчета и неизвестни групи за интереси, отново никой няма да знае нищо за България", казва Бисер Банчев - директор на Института за национални изследвания.
Според държавата, културният туризъм ще стане наша търговска марка чрез концесионирането на културно-историческите паметници. Вече има и концепция за стратегия за национална културна политика.

Ще бъдат направени национален каталог, 6 пътеводителя и масивна Интернет-реклама на България. В популяризирането на културния ни туризъм тази година ще бъдат инвестирани над 2 милиона лева, уверяват от културното министрество.