Камионите с неподходящи гуми и водачите им, които нарушават разпоредбите на Пътна полиция, пречат на почистващата техника. Това подчерта при участието си в предаването „Тази сутрин” директорът на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров. Тежките тирове трябва да спират встрани, добави той.

Междувременно ръководството на "Автомагистрали" ЕАД бе освободено, защото не е предприело адекватни мерки за преодоляване на кризисната ситуация на магистрала „Хемус”. Държавната фирма, която отговаря за почистването на магистралата, не е повикало навреме тежка техника, смятайки, че може да се справи.  

Лазаров подкрепи идеята на премиера Бойко Борисов за задържане на водачите, които нарушават предписанията на МВР.

При действащата в момента система фирмите, отговарящи за поддържане на републиканската пътна мрежа, не са достатъчно стимулирани да почистват, призна директорът на АПИ.

Фирмите дават единични цени за всяка дейност. Те се коригират с коефициент в зависимост от метеорологичните условия. Фирмите получават средства дори, когато е слънчево за това, че са в готовност. Когато вали сняг те получават пълната сума, която са завили в договора, но пък трябва да почистят.

Сключените договори с тях са с четиригодишен срок, за да могат да си направят разчети и да инвестират в техника, отбеляза Лазаров, като заяви, че след три години се предвижда промяна в условията, която ще въведе заплащане според извършената работа.  

Годишният бюджет на агенцията за почистване е 50 млн. лева, които се изплащат на 28 фирми. Почти навсякъде ще има глобени фирми за несвършена работа, каза Лазаров.

В договорите няма изискване фирмата да почиства докато вали сняг. Заложеното време за почистване е обвързано с приключването на снеговалежа, посочи още Лазар Лазаров, като отбеляза, че в цял свят е така.