”Всъщност ние направихме такава съпоставка между телефоните 112 и 150. Отидохме в Бърза помощ. Там също се оплакват, че сигналите, които получават не са толкова спешни. Показаха ми един за дете със счупено пръстче”, разказа Кристина.
На телефон 112 работят и специалисти с медицинско образование, не можем да кажем, че няма такива. Това обаче не е залегнало в изискванията. Дори в Европа няма подобно нещо – да се иска да работят само медицински лица, обясни тя.
Не можем да кажем, че всичко е черно и бяло. Има, например един случай с щастлив край, при който операторът държи жената 18 минути на телефона, при положение, че тя се е обадила да съобщи, че възнамерява да се самоубие. Операторът я разубеждава, докато дойдат екипите на МВР, започват преговори и реално след два часа случаят се разрешава по възможно най-положителния начин.
Криси Владимирова разказа и за случай, при който помощ е била оказана на хора, жертва на магистрален грабеж. Те не са знаели български, но операторите на спешния телефон, които знаят езици – едно от изискванията за започване на работа в колцентъра, им помагат.
Средно на ден се получават около 7 000 сигнала, а в цяла България, в различните центрове работят 200 души. Още за работата и хората, отговарящи на спешния телефон 112 ще можете да видите в bTV Репортерите, тази неделя (20 февруари), веднага след bTV Новините.