Павилионите на спирките ще предлагат най-необходимите стоки, а местоположението им няма да затруднява движението на пътниците.
Досега районните общински администрации издаваха разрешенията за търговия на търговски обекти. Целта не е да се пречи на частния бизнес, а да се въведат правила за търговска дейност около спирките в града, уточни заместник-кметът Ерхард Матвеевич.
"Оттук нататък "Градския транспорт" ще стане собственик на спирките. Вече ще има собственик и ще има кой да отговаря за тях, да ги поддържа и да ги въведе в ред, защото сега това не са спирки, а тази комисия, която ще се изгради, ще разреши търговската дейност в определен размер, както те го кажат", каза Едхард Матеевич, заместник-кмет на Столична община.

Контролът по работата на светофарите в столицата минава към компанията за "Градски транспорт", решиха още общинските съветници. Така по-лесно ще се контролира постъпващата информация за повредени светофари и усложняването на трафика в София.

"Ние сме дали на концесия поддръжката на светофарите, някой трябва да контролира частната фирма дали си изпълнява ангажиментите и това ще бъде "Градският транспорт", при който тази информация идва по естествен път", каза кметът на София Стефан Софиянски.

Промяна в цените на студентските билети и карти за градския транспорт не може да има преди 1 юни, допълни Софиянски. Не може да се вземе решение за възстановяване на предишните условия преди да приключи делото срещу новите цени на билетите и отпадането на част от преференциите за студенти.