През 2009 година до омбудсмана са подадени 2686 оплаквания - с 12 процента повече от 2008 година, отчетоха от администрацията на националния омбудсман Гиньо Ганев. Той се е произнесъл със становище по 96% от тях. Най-много са жалбите от София-град - 1054.
От 2005 година да края на 2009 година до омбудсмана са подадени общо 11 543 жалби.
Основен проблем пред хората остават доставката и плащането на топлинна енергия. Разпределението на сметките е крайно несправедливо, е позицията на хората, съобщиха експерти на омбудсмана. Работата на енергоразпределителните дружества също е тема за оплаквания, като най-много жалби през 2009 година има от ЧЕЗ.
Телекомуникационните услуги са все по-често са повод за жалби на хората и най-вече - договорите с клиентите, които са направени така, че да не могат да бъдат прекратени, посочиха още експертите.
