Откъде идват рейтингите и как се определят те? На този въпрос даде отговор изпълнителният директор на компанията за медийни изследвания GFK Audience Research Bulgaria (GARB) – Джордж Лукс.

Лукс обясни, че представителната извадка, с която работи компанията му включва 750 домакинства. Като представителна извадка, те са подбрани от социолози по различни критерии, а не на случаен принцип. Във всяко едно домакинство, което участва в панела на компанията, има устройство, подобно на дистанционно. С негова помощ всеки член на семейството обявява кой е и кое предаване по коя телевизия гледа в момента. Ако се мери домакинство с трима души – например Иванка и Йордан и малкият им син Иван, всеки от тях има код и трябва да го обяви, когато гледа телевизия и така пристига информацията за това колко жени, мъже и деца от определени възрастови групи гледат дадено предаване в даден момент.

Двете доскоро конкурентни компании GARB и TNS TV Plan вече са едно. Джордж Лукс обясни, че в продължение на два месеца ще бъдат използвани и двете системи паралелно и в това време GARB ще увеличи извадката си до 950 домакинства. Така ще достигне нивото, на което TNS TV Plan мери.