След като министърът на транспорта обяви, че вина за дерайлирането на влака, край гара Септември, носят машинистите, с bTV се свърза именно локомотивен машинист.
Мъжът пожела да разкаже, как се правят експлоатационните прегледи на локомотивите, с условието да запазим анонимността му.

Според машиниста преди две години прегледите са се извършвали  от шлосери и ел. техници. В депо Карнобат те са съкратени, а в депо Бургас в повечето от смените липсват такива специалисти. Ангажиментът е прехвърлен върху локомотивните бригади.

"Абсолютно е възможно да се пропусне нещо защото работата е огромна. Само под локомотива в канала се гледа редукторът, маслото, връзката между редуктора и двигателя. Започваме да бързаме, трябва да се видят и други неща. Времето не стига и започваме да прибързваме", обяснява машинистът.

За един качествен преглед на локомотива е необходим поне час, а предвиденото време е 40 минути.

"Времето от пристигането в депото на контролния пост до приключване на прегледа е 40 минути. Това е почти невъзможно, ако се извършва от локомотивната бригада, да се вместим в това време", казва още мъжът.

Не бива да се допуска съкращаване на технически екип за сметка на увеличаващата се администрация в БДЖ, допълни още машинистът.