Мъжкото облекло, представено на Нюйоркската седмица на модата, отхвърли типичната си агресивност и наложи свой собствен стил, достоен да съперничи на подиумите в Париж и Милано, предаде Ройтерс.

Дизайнерите на мъжки колекции демонстриха по-изчистени и по-добре скроени дрехи, запазвайки обаче типичния американски стил, примесен с малко европейски елементи.

"През последните години типично американското преобладава в колекциите, но сега то е по-изчистено", казва Кевин Хартър, вицепрезидент на модния отдел на "Блумингдейл".

Млади дизайнери като Ричард Чай най-после получиха своя шанс, придавайки задълбоченост в мъжките колекции на Нюйоркската седмица на модата. "Тази година изгряващите моделиери наистина ме впечатлиха", казва Хартър.

Някои, като "Band of Outsiders", дебютираха с колекциите си в Ню Йорк. Други, като Патрик Ервел, се завърнаха на модния подуим с гръм, след години на скромно представяне.

Кевин Хартър смята, че тазгодишните изчистени модели на Ервел демонстрират нужния баланс за широкия пазар и могат за първи път да бъдат предложени за продажба в "Блумингдейл".

Акцентът върху типичното американско работно облекло - ризи,тежки ботуши и запретнати джинси - преобладаващ през последните сезони на модния подиум, тази година е смекчен и рафиниран до елегантност.

Дизайнерите обаче не се отказали от традициите и са поамериканчили внесените от чужбина стилни елементи. Карираните вълнени платове и туидът в ревюто на "Rag and Bone" например са по-свободни и напластени, придавайки на облеклото типичен американски изглед.

"Все още мисля, че Америка доминира в мъжките колекциите. Дизайнерите не представят класическия денди, а американският денди", казва Пол Бирарди, съсобственик на нюйоркския магазин "Один" за мъжка мода.