В продължение на месец погледите на целия свят бяха насочени към Южна Африка. Дали заради географското си положение или за това, че не е основен играч на международната политическа сцена, страната досега оставаше някак встрани от вниманието. Световното обаче й даде възможност  да покаже самобитната си култура. Дори нещо повече - да я наложи. Южноафриканските вувузели буквално превзеха света.

Досадните иначе пластмасови свирки, които предизвикаха недоволството на футболистите и зрителите по стадионите заради оглушителния си звук, се превърнаха в истинска мания зад граница.

Финансовата печалба на този етап е трудно да се изчисли. Според финансовия министър страната е похарчила за шампионата около 3 и половина милиарда долара. Правителството очаква, че приходите ще бъдат около 3 милиарда и 900 милиона долара. Косвените печалби обаче са далеч повече.

Заради първенството страната построи стадиони и направи редица подобрения в инфраструктурата, които иначе можеше да отлага с години. Затова като цяло властите отчитат положителен резултат от домакинството. Не толкова доволен се оказа частният бизнес, който се оплаква от диктата на ФИФА. Световната организация забрани логото на Мондиала да бъде използвано с рекламна цел и установи пълен монопол на фирмите спонсори за продажбите на продукти по стадионите.

Студен душ обля и хотелиерите, тъй като бяха популяризирани само хотелите, използвани от футболните шефове. Таксиметровите шофьори също останаха разочаровани, защото феновете се придвижваха организирано с автобуси. За предприемачите обаче остава утехата, че туристите ще се върнат в Южна Африка, защото страната доказа, че може и да е спокойно и приятно място за почивка.