Ямболският окръжен съд на първа инстанция даде 13 години лишаване от свобода на Господин Господинов, както и на собственика на автобуса "Чавдар”, за причиняване на смърт на 18 души край местността Бакаджика. До 18 ноември Бургаският апелативен съд трябва да реши потвърждава ли тези присъди. Ето какво каза в студиото на "Тази сутрин” Господин Господинов обвинен, че, шофирайки автобус, е прегазил и причинил смъртта на 18 души край Бакаджика:

"Трудно излизам от този кошмар. Жертвите са много, изкупителни. За мен е голяма травма, за моето семейство. За мен живот няма. Аз тези хора не мога да ги върна, каквото и да желая”.

Според експертизата спирачната ефективност на предните колела на автобуса е била 23, а на задните – нулева, при задължителни поне 48 процента. Ръчната спирачка не е работила и шест месеца преди инцидента не е поправяно нищо по спирачната система. Само на базата на тези данни, автобусът не е трябвало да бъде пуснат в движение. По документи обаче 16 дни преди катастрофата, автобусът е минал технически преглед.

Попитан дали е карал автобуса преди злополучния курс, за да усети, че нещо не е наред, Господин Господинов каза:

"Преди злополучния курс, предния ден го управлявах. Закарах деца от детски дом до квартал "Бенковски”. При градски условия, равен терен, нямах резки спирания, за да установя каква е ефективността на спирачната система.

Документите бяха изрядни. На мен ми беше показан талон за годишен технически преглед, който е минал в град Елхово и за мен талонът е доказателство, че автобусът е изправен. Цялата вина...потърпевшият съм аз, за катастрофата. Аз съм в едно такова стресово положение, за мен живот няма".

Господин Господинов е с над 30 годишен стаж като шофьор на автобус. Собственикът на автобуса обаче обвинява именно него.

"Дефакто с получаването на документа от собственика, той не носи отговорност и не може да се установи, че е знаел, че автобусът му не е изряден”, заяви адвокатът Мариана Гърдева.

Във фаталния ден, заради наклона на терена и тежестта на автобуса, той тръгва на собствен ход. Шофьорът натиска спирачки, но те не се задействат:

"Автобусът летеше - натискам постоянно - крачна, ръчна, скоростния лост, автобусът лети. Гледам сергии, хора, няма какво да реша - реших да сложа край на живота и насочих автобуса надолу, защото, ако бях продължил, от другата страна имаше стотици хора”.

В спирачната система са открити тел и монета. В хода на разследването не е установено как са се озовали там. Защитата отчита това като огромен пропуск по делото. Както и това, че не са спазени правилата за безопасност на мястото на инцидента.

"Там, пред сцената на националния тракийски събор има едно обръщало, където е трябвало автобусът да обърне. Но са били паркирани няколко леки коли и той не е могъл да обърне там”.

Според адвоката, съдът е отчел, но не е приел като смекчаващо вината обстоятелство неизправните спирачки, нито помощта, която е оказал шофьорът при спасяването на пострадалите.

Защитата търси начини да докаже и, че теренът на инцидента не е път и на него не важат правилата за движение по пътищата.