Нощта на модата ще се превърне в още по-мащабно събитие, когато през септември тази година бъде организирана в 250 града в САЩ. Шопинг инициативата е по идея на главната редакторка на сп. "Вог" Ана Уинтър и цели привличане на повече купувачи, предаде Асошиейтед Прес.
Целта на проявата е да привлече клиенти във важния за търговията есенен период, като направи пазаруването с една идея по-вълнуващо като преживяване. Тази година фокусът ще бъде върху самата модна индустрия и нейните представители, а не върху холивудските знаменитости, които "откраднаха шоуто" през изминалите две години.
Нощта на модата ще бъде организирана на 8 септември. Ню Йорк ще остане сърцето на проявата, но към нея ще се присъединят много представители на националната модна индустрия. Много, много силен „моднен шум" отново ще идва най-вече от Манхатън с включването в инициативата на дизайнери като Майкъл Корс, Рейчъл Зоуи, Лойд Бостън...
В "Мейсис" моделът Коко Роча ще говори за колекцията на Карл Лагерфелд, а двете дизайнерки от "Маркеза" ще бъдат сред съдиите в конкурс за най-хубаво куче в "Бергдорф Гудман".
Посетителите на "Сакс" ще имат възможността да се снимат с модели на Стела Маккартни и да публикуват фотографиите във Фейсбук.
По случай инициативата е създадена и специална колекция за набиране на средства. В магазините, участващи в Нощта на модата, ще бъдат предлагани стоки, 40% от продажбата на които ще бъдат предоставени на различни благотворителни организации.
Нощта на модата бе организирана за първи път през 2009 г., за да съживи продажбите след пагубна година, в която рецесията остави отпечатъка си навсякъде, и особено върху луксозните магазини, припомня агенцията.
Ана Уинтър, Снимка: БГНЕС