Алтернативата е факт, след като беше открита първата станция за електромобили, която произвежда ток от слънчеви батерии.
Досега автомобилите си вървяха със стандартните гориво и на ток. От днес в София действа първата станция, която използва слънчевата енергия.
Принципът на работа на станцията е прост. Използват се фотоволтаични панели, които да събират слънчевата енергия. Те работят винаги, когато има слънце. Произвежда се електроенергия.
Връзката между електромобила и батериите се прави чрез специален модул.
Когато няма зареждаща кола произведената зелена електроенергия се трупа в батерии.
Независимо, че по принцип идеята е това да бъде зарядна станция нейната идея е много по-голяма - тя произвежда енергия която освен да зарежда коли може да служи в дома и в офиса.
Според специалистите такива навеси могат да бъдат поставени навсякъде в града. Цената на прототипа е около 30 000 лева. Очаквано станцията е по-малко ефективна през зимата.
Но като цяло този навес е предвиден да осигури зареждането на един автомобил. Точно заради тази разлика е предвидено ако няма достатъчно слънчеви дни да се ползва ток от стандартната мрежа.
Електромобилите в България все още са много малко. Според специалистите обаче през следващите години се очаква бум в закупуването на такива коли. Още повече, че държавата обещава преференции.
Колите в София ще се зареждат и със слънчева енергия
Фотоволтаичната зарядна станция струва около 30 000 лева
Алтернативата е факт, след като беше открита първата станция за електромобили, която произвежда ток от слънчеви батерии.
Досега автомобилите си вървяха със стандартните гориво и на ток. От днес в София действа първата станция, която използва слънчевата енергия.
Принципът на работа на станцията е прост. Използват се фотоволтаични панели, които да събират слънчевата енергия. Те работят винаги, когато има слънце. Произвежда се електроенергия.
Връзката между електромобила и батериите се прави чрез специален модул.
Когато няма зареждаща кола произведената зелена електроенергия се трупа в батерии.
Независимо, че по принцип идеята е това да бъде зарядна станция нейната идея е много по-голяма - тя произвежда енергия която освен да зарежда коли може да служи в дома и в офиса.
Според специалистите такива навеси могат да бъдат поставени навсякъде в града. Цената на прототипа е около 30 000 лева. Очаквано станцията е по-малко ефективна през зимата.
Но като цяло този навес е предвиден да осигури зареждането на един автомобил. Точно заради тази разлика е предвидено ако няма достатъчно слънчеви дни да се ползва ток от стандартната мрежа.
Електромобилите в България все още са много малко. Според специалистите обаче през следващите години се очаква бум в закупуването на такива коли. Още повече, че държавата обещава преференции.