Според нашите констатации на място непосредствено след инцидента, които са документирани, прелезът е бил задействан и бариерите са били в хоризонтално положение, каза инж. Божидар Стоянов, гл. ревизор по безопасността в Национална компания "Железопътна инфраструктура". Той коментира в студиото на "Тази сутрин" катастрофата между снегорин и влак в София, при която вчера, 15 февруари, загина шофьорът на снегопочистващата машина.

Също така констатирахме на място, че има прясно прерязани захранващи проводници на шосейните светофари, които сигнализират пътните превозни средства, идващи откъм ул. "Летоструй", допълни той. Заяви, че по тази причина не е имало звукова и светлинна сигнализация, но за този тип прелези тя не е задължителна.  

Уличното платно обаче е било сигнализирано на 300 метра преди прелеза с прелезни бализи. Имало е и бариера. Видимостта е била достатъчна, за да стане ясно, че има влак, подчерта инж. Стоянов.

Шофьорът на снегопочистващия автомобил бил заобиколил бариерата, дори леко я е закачил и се озовал в опасната зона на прелеза. През следващите секунди се е чул звуковият сигнал, който задължително подават влаковете при приближаване на прелези.

Масово бариерите се заобикалят от водачите и се нарушават правилата за движение, потвърди главният ревизор по безопасността на НКЖИ.
 
След инцидента един от машинистите на влака е с опасност за живота, каза още Стоянов. Пострадалият е бил транспортиран във ВМА със счупен таз и множество кръвоизливи.

Целия разговор чуйте в прикачения файл.