Съкращения предстоят и в държавната железница. На преговори днес, БДЖ и синдикатите се споразумяха заплатите да се плащат навреме, но цената на компромиса е висока - редуциране на персонала.

След железничарската стачка миналата седмица, bTV научи, че участниците са привиквани и са заплашвани с уволнения, ако продължат протестите. Днес без стачки и викове, споразумения се намери -заплатите няма да се бавят повече от 5 дни, ваучерите за храна ще се получават редовно. А от железницата ще си тръгнат  хора.

Тинчо Петко работи като шлосер на гара Подуене, разпределителна - проверява влаковете преди да заминат, извършва леки ремонти. Никога през живота си не е работил друго. Работи в БДЖ от 25 години. До края на трудовия му стаж в БДЖ го делят само няколко дни.

След като Тинчо бъде съкратен, в гара разпределителна Подуене няма да остане нито един шлосер. Същата съдба очаква още около 2000 служители на БДЖ. Съкращенията ще се извършат поетапно до месец май. До сега са съкратени общо 550 служители. Други 700 са в процес на освобождаване от работа. Съдбата им ще последват още 700.

"Намаляването на работата, на товарните превози особено, разбира се изискват и редуциране на персонала, тъй като с едно намаление с 80 процента на превозите, редуцирането на персонала разбира се е неизбежно", каза транспортният министър Александър Цветков.

Синдикатът на железничарите ще се бори служителите да бъдат преквалифицирани, така че си намерят работа в друга сфера или на други свободни позиции в железниците.