До всички нива, до които се простира престъпната безотговорност, причинила дерайлирането на три вагона от бързия влак "Чайка" от Бургас за София, ще понесат отговорност, каза Цветков. Това ще стане ясно в рамките на днешния ден, заяви той. Ако проверката покаже, че тази безотговорност се простира и до генералния директор на БДЖ Пенчо Попов и той ще я понесе.
В проверката ще участват не само служители на БДЖ, но и от "Железопътна администрация", от инспектората на министерството и външни специалисти, уточни транспортният министър.
По думите му състоянието на БДЖ е тежко не само финансово, то е тежко и технически, защото огромната част от вагоните и техническия състав са по на 40 години. Това създава много проблеми, а те са не само технически, а и човешки, посочи Цветков.
Планът за преструктуриране на БДЖ включва много тежки мерки за дружеството и хората, които работят в него. Колкото и тежко и болезнено да е обаче това оздравяване, без него не може да минем, категоричен бе той.
На въпрос как ще стане това при силния бюджетен дефицит на дружеството, министърът отговори, че средства ще дойдат само след реформиране на дружеството и само след като то стане печелившо. "Наливане на пари в бездънна яма няма как повече да се случи", коментира той и припомни, че БДЖ е изключително силно кредитозадлъжняло и има много повече кредити отколкото може да обслужва.
"Именно затова е и тежкото му състояние. Затова и от 20 години дружеството върви надолу. Защото се взимат кредити и всички знаем как и за какво са похарчени", каза Александър Цветков.