Край на ремонтите в София до края на лятото. Така Столичната община очаква на есен движението в града значително да се облекчи. До края на лятото ще приключи и надземният строеж на метрото.

Ремонтите за метрото слизат изцяло под земята. Това лято всички външни разкопки трябва да приключат, а работата да продължи с окабеляване и монтиране на техниката вътре в тунелите.

"Това, което изтърпяхме с откритото строителство на метростанциите е на път да приключи", каза Петър Диков, главен архитект на София.

Третият метродиаметър е претърпял сериозна промяна. Западната му крайна точка остава Овча купел, но на изток метрото ще минава по-централно и ще се измести изцяло след булевард "Цар Борис 3".

Третият лъч на метрото се измества към булевардите "Георги Софийски" и "Прага", а не "Борис III", защото там трамваят е добре работещ. Въпреки че с удоволствие биха ползвали метрото, живеещите в центъра не виждат защо третия лъч се измества от "Борис".

Решено е още на изток маршрутът на подземния влак да минава не по Ботевградско шосе, а под "Владимир Вазов".

"По Ботевградско шосе имаме един перфектно работещ трамвай и вместо да го подменяме с метро е по-добре да обслужим частите по "Владимир Вазов", а там живеят много хора, защото има много блокове", обясни Петър Диков.

До септември южната дъга на Околовръстното също трябва да бъде готова частично, така че от есента да може да се ползва. След отпускарския август ще влезе в експлоатация и булевард "Петко Тодоров" до Южния парк, с което задръстванията в София трябва сериозно да намалеят.