
Фирмите в бранша подкрепят становищата и схващанията на медицинските специалисти, че балансираният хранителен режим и активният начин на живот са ключът към природосъобразения и здравословен начин на живот.
Българската индустрия е предложила през 2008 г. над 1,8 милиарда литра безалкохолни напитки на стойност около 1,5 милиарда лева.
Безалкохолната промишленост осъзнава, че трябва да действа отговорно, особено що се отнася до по-уязвимите групи на обществото каквито са децата, се посочва в позицията. Като част от този ангажимент промишлеността е предприела действия в няколко ключови сфери, които отразяват стратегията на Световната здравна организация. Това са иновации на продуктите и преработване на формулите, за да се предостави голямо разнообразие и избор от некалорични и нискокалорични напитки, както и да не се допуска излъчването на реклами, които са насочени към децата под дванайсетгодишна възраст по телевизията, в пресата и онлайн.
Предвиждат се действия и за ограничаване на продажбите в училищата на напитки с по-високо съдържание на захари и обозначаване на ориентировъчния дневен хранителен прием върху етикета на продуктите на дадена марка, за да могат потребителите да направят своя информиран избор за продуктите.