"Как си палавницата ми" и "До обяд утре ми изпрати десет пури да ги почерпим". Това гласят есемеси, изпратени от кмета на Пазарджик до собственика на фирмата превозвач в града Ангел Батаклиев. Тези съобщения са показателни за отношенията между тях.
"Значението на съобщението с пурите е един намек, с който кметът на град Пазарджик искаше да ме подчини на някакви негови правила за отчитане на някакви бонуси от моя страна. Тук има един момент в който той при своето избиране на последните кметски избори се яви, по-скоро, като представител на една бизнес организация , отколкото на политическа партия.
Поради това той не е ангажиран политически с никаква формация, която да има контрол над него и затова неговия девиз е "аз съм кмет и при мен всичко се плаща". Това каза в студиото на предаването "Тази сутрин" собственикът на фирмата превозвач в Пазарджик Ангел Батаклиев.
В края на ноември миналата година община Пазарджик подписва договор, с който отдава две трети от обществения си транспорт на две фирми - "Никан лайн" и "Никан лайн груп" ООД.
"Ежедневно "Никан лайн" обслужва по градските линии около 4000 пътника, като общо за деня всички линии, които обслужваме градско и крайградско и междуселищните линии са около 10 000. Месечно общо приходите са около 220 000 лева. Тези пари са крайно недостатъчно за обслужването на тези линии. Горивото, с което тези автомобили могат да изпълняват своите курсове на месец е повече от колкото това, което получаваме като приход", обяснява Таня Семерджиева, ръководител транспорт в "Никан Лайн Груп”.
Заради липсата на достатъчно пътници, в началото на 2009 са съкратени част от курсовете на градския транспорт. Само половин година по-късно - на 30 юли, транспортната схема отново е променена.
"Основните проблеми започнаха именно тогава. Тази променена транспортна схема беше приета от общинския съвет и съответно кметът беше длъжен да ни предостави и маршрутни разписания и заповед. Той това не го направи и до ден днешен не го е направил", продължава Семерджиева.
"Господин Попов направи една необмислена постъпка. Новата схема не работи. Хората не знаят къде да се качат на автобусите, кога ще дойдат и този автобус къде ще ги закара", признава председателят на групата на БСП в Общински съвет в Пазарджик Петър Горчев.
Новата автогара на Пазарджик на практика се намира извън града. Пътниците в Пазарджик са поставени в абсурдна ситуация. Така например всеки, който пристига от Пловдив трябва да измине целия път от единия край до другия край на Пазарджик, за да дойде и да хване автобус от градския транспорт, който отново да го върне в центъра на Пазарджик.
Според опозицията в Общинския съвет, кметът на Пазарджик Тодор Попов е виновен за неуредиците в обществения транспорт.
"Реално няма две власти в Пазарджик. Има една единствена. Каквото господин кметът реши, това ще се случва в Пазарджик. Просто нищо не зависи, нито от нас, нито от държавните органи, другите", казва Горчев.
Текстовите съобщения в телефона на собственика на транспортната фирма Ангел Батаклиев отдавна са се превърнали в неизменна част от местния фолклор.
"Сега за палавницата не мога - не зная за кой е бил. Не е морално и не е коректно да искаш от една фирма, която все пак получава пари от Община Пазарджик, има някаква облага от общината, подаръци. Аз поне нямам информация кметът да пуши пури. Мисля, че не пуши", заявява председателят на групата на БСП в Общински съвет в Пазарджик.
И докато общинари и превозвачи се заплашват с окръжната прокуратура, жителите на Пазарджик и околните села ще преживеят поредната промяна в градския транспорт.