Системите за безопасност на българските железници са много остарели. Това заяви в предаването "Тази сутрин", 24 часа след влаковата катастрофа край Драгоман, министърът на транспорта Александър Цветков. Осъвременяването на системите изисква огромни средства, допълни той.

Министърът заяви, че е бил на мястото на инцидента 40 минути след .”Нямаше нито един пострадал на място”, съобщи той. Шефът на "Гранична полиция" е бил на мястото на инцидента, а хората са били извозвани с лични автомобили.

Според министъра хората са чакали около час на гара Драгоман, но им е била оказана навременна медицинска помощ. По думите му линейките са реагирали адекватно. Според Цветков причината за катастрофата на влаковете е или човешка грешка, или немарливост, но има нарушение на технологичните правила от страна на тримата диспечери, които бяха уволнени още вчера.

Все още не може да се изясни дали локомотивът, в който се е блъснал пътническият влак е тръгнал регламентирано или не, добави още министърът на транспорта. Катастрофата е станала буквално за секунди, въпреки комуникационната връзка помежду машинистите, уточни той.

Цветков разказа, че машинистът на пътническия влак е скочил в движение, след като е видял локомотива срещу себе си. Системите на безопасност на БДЖ са много остарели, те са полуавтоматични и над 40-годишни, сподели още министърът. Но на този етап не е възможно да бъдат обновени всички системи, тъй като са много скъпи. Тук става въпрос за немарливост, като тримата диспечери са понесли последствията си, категоричен бе Александър Цветков.